En Kvinnas Skönhet

Hittade den här inlägget hos en konvertit tjejs blogg och tyckte den var bra. Men vet inte riktigt vem  som har skrivit den.

En kvinna vars ansikte sken av glädje och skönhet blev frågad;
Vad för sorts smink använder du?

Hon svarade,

Jag använder för mina läppar Sanningen,
för min röst ihågkommandet av Allah,
för mina ögon att sänka blicken,
för min hand akten av goda gärningar,
för min kropp ärlighet och rättfärdighet,
för mitt hjärta kärleken till Allah,
för mitt sinne Visdom,
för min själ lydnad till Allah,
och för luster Imaan.


källa: www.apg.blogg.se

/ Hawa


Kommentarer
Postat av: Ebru

Fint skrivet... Jag vill att ni skriver om kvinnans roll i Koranen då jag fått höra lite olika saker och vill veta mer. Tack för mig frid vare med er

2010-11-26 @ 10:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0